تبلیغات
空手道 گنابادرزم 空手道 - چگونه از وزن خود بکاهیم؟ کسب درآمد پاپ آپ مطالب جالب و خواندنی
Gonabadrazm

چگونه از وزن خود بکاهیم؟

نویسنده: رئیس انجمن سه شنبه 1 آبان 1386 ساعت 11:10 نظرات

چگونه از وزن خود بکاهیم؟

چگونه از وزن خود بکاهیم؟
این روزها تمامی افراد جامعه  چه زن و چه مرد ،‌ جوان و نوجوان همگی بر این شده اند كه اندام خود را متناسب نگه دارند و این امری كه به وقوع پیوسته می تواند بسیار مفید باشد ولی متاسفانه برخی ناآگاهانه دست به كارهایی می زنند كه برای آنها زیان آور است از جمله رژیم آب و یا غیره كه درباره ی معایب این رژیم ها در زیر توضیح خواهم داد
به خاطر مطالب بالا كه ذكر كردم بر این شدم كه اولین مطلب این وبلاگ را به كاهش وزن اختصاص دهم
 به یاد داشته باشید اندام متناسب داشتن به معنای بدنی لاغر داشتن نیست بلكه به داشتن درصد متناسبی از عضله و چربی می باشد
رژیم های شدیدی همچون رژیم آب و غیره نه اینكه چربی های اضافه ی شما را كم نمی كند بلكه تنها باعث تحلیل عضلانی ( آتروفی ) شما می شود و پس از مدتی ضعف عمومی شما را دربر خواهد داشت و باز تاكیید می كنم چربی های اضافه ای كه در بدن شما انباشته شده  و برای شما مضر است هیچ تعغییری نمی كند و باقی خواهد ماند
 حال ممكن است بپرسید پس چرا با اینكه چربی ها از بین نمی روند از وزن من كاسته میشود ؟
بله حق با شماست از وزن شما كاسته می شود و اكنون علت آن را برای شما توضیح می دهم
اصطلاحا می گویند بدن انسان بسیار ترسو و موزی است با خواندن مطالب زیر جمله ی ذكرشده برای شما روشن خواهد شد
 به محض اینكه شما رژیم می گیرد بدن شما متوجه كم شدن مواد غذایی رسیده شده به بدن می شود پس می ترسد از بی غذایی بمیرد در نتیجه دست به اقدام جالبی می زند
بدن اندك غذایی را كه می خورید سریعا به چربی و مشتقات آن تبدیل كرده و در بدن برای روز مبادا ذخیره می كند و برای بدست آوردن انرژی مورد نیاز از عضلات می كاهد یعنی از حجم عضلانی شما كم و بر حجم چربی بدن شما افزوده می شئد و چون جرم عضله از جرم چربی بیشتر است وزن شما به سرعت كاسته می شود و شما از این امر خوشنود
اما خوشنودی شما طولی نخواهد كشید زیرا به زودی ضعف بدنی به سراغ شما خواهد آمد و از عوارض آن بی حوصلگی سرگیجه زود عصبانی شدن غش كردن و غیره می باشد و شما مجبور به خوردن بیشتر و جایگزینی انرژی از دست رفته هستید و نه اینكه شما به وزن قبلی خود می رسید یلكه چربی ذخیره شده نیز باعث می شود از وزن قبلی خود نیز بیشتر شوید
سعی كردم مطلب بالا را به زبان بسیار ساده ای بنویسم تا درك آن برای خوانندگان عام عزیز  راحتتر باشد
 پس برای كاهش وزن چه كار باید بكنیم  كه هم دارای عضلات قوی باشیم و هم از چربی های اضافی بدن كاسته شود ؟
متاسفانه برای رسیدن به این مقصود باید وقت زیادی را صرف كنیم و به یاد داشته باشید كه این چربی هایی كه در بدن شما انباشته شده در عرض یك روز و دو روز نبوده و ماه ها و سال ها طول كشیده تا به این مقدار رسیده پس حالا باید بیشتر از این زمان را برای سوزاندن آنها صرف كنید پس بزرگترین كاری كه باید بكنید حوصله است
 رفتن به پیش یك متخصص علوم ورزشی یا پزشك متخصص كه متعهد به كار و وجدان خود باشد چون وضعیت بدنی شما را می بیند خیلی بهتر و علمی تر می تواند به شما كمك كند ولی متاسفانه برخی از از این اساتید بنده به خاطر مسائل مالی و راضی نگه داشتن مراجعه كنندگانشان به آنها رژیم هایی می دهند كه زود آنها را به مقصود خود برسانند كه این رژیم ها مربوط به همان دسته ای می شوند كه برای بدن مضر خواهد بود پس برای رفتن به نزد دكتر یا متخصص علوم ورزشی با وسواس بیشتری شخص مورد نظر خود را انتخاب كنید
 حال به برخی از موارد اشاره می كنم امیدوارم توانسته باشم كمك كوچكی به شما عزیزان كرده باشم
 هنگامی كه شروع به فعالیت ورزشی می كنید بعد از ?? دقیقه بدن شروع به سوختن قند  و بعد از ?? دقیقه شروع به سوختن چربی ها می كند به یاد داشته باشید كه این این اعداد به صورت میانگین است و بنا به شرایط بدنی ، فرد به فرد متفاوت است برای مثال پیاده روی سریع دویدن آرام دوچرخه سواری و شنا بسیار برای این منظور مفید است .
البته به یاد داشته باشید مدت زمان فعالیتی را كه می خواهید انجام دهید باید بنا به آمادگی جسمانی خود انتخاب كنید یعنی اگر بدن چاق و غیر آماده ای دارید باید با راه رفتن سریع آغاز كنید نه اینكه از روز اول 10 دقیقه بدوید كه متقابلا این حركت نیز صدمه ی زیادی به بافت های اسكلتی عضلانی و حتی قلبی تنفسی شما خواهد زد
فعالیت های هوازی مثل پویاورزی ( ایروبیك ) نیز بسیار مفید است علاوه بر این كه در داشتن بدنی متناسب به شما كمك بزرگی خواهد كرد در روحیه شما نیز تاثییر دارد و بسیار نشاط آور است
توصیه می شود برای انتخاب زمان و ساعت این فعالیت ها ( پویا ورزی و نظیر آن ) یك روز در میان و در یك ساعت معین مثلا 10 صبح یا هر ساعت دیگری و مدت زمان انجام این فعالیت ها را بین 20 تا 30 دقیقه در نظر بگیرید البته دویدن یا راه رفتن سریع به مدت 10 تا 20 دقیقه و هر روز هم از نظر كاهش وزن هم از نظر سلامت قلبی تنفسی برای شما می تواند بسیار مفید باشد و باز هم تاكید می كنم برای انتخاب مدت زمان فعالیت حتما باید شرایط بدنی خود را در نظر بگیرید و نباید به بدن خود زیادتر از حد توانش فشار بیاورید زیرا شما ورزشكار حرفه ای نیستید و بدن شما كشش این فشار را ندارد
 و اكنون كمی هم به رژیم غذایی اشاره میكنم
 بهترین كار این است كه مقدار كالری را كه در روز به خاطر انجام فعالیت های روزانه مصرف می كنید و مقابل آن كالری موجود در غذایی كه می خورید را محاصبه كنید سپس غذایی را كه می خورید طوری تعیین كنید كه از كالری كه در روز مصرف می كنید كمتر باشد
این امر سبب می شود كه بدن  مقدار كالری را كه باقی می مانداز چربی های ذخیره شده بردارد این بار چون خود عضلات در حال فعالیت هستند و مقدار كمی از مواد غذایی وارد شده به بدن كاسته شده از حجم عضلات شما نه تنها كاسته نمی شود بلكه بر حجم آنها افزوده ( هایپرتروفی ) و از حجم چربی های بدن شما كاسته می شود
به زودی جدولی از كالری های مصرف شده در فعالیت های مختلف و كالری های موجود در غذا ها را در این وبلاگ بارگذاری خواهم كرد كه در خیلی كتاب ها نیز موجود می باشد و دسترسی به آنها برای شما آسان است
ولی متاسفانه از آنجایی كه همواره كارهای صحیح و اصولی زمانگیر است محاسبه ی این كالری ها هم كمی دشوار و زمانگیر است ولی اینكار بهترین روش برای كم كردن وزن از راه رژیم غذایی است البته اینكار هم بدون انجام فعالیت ورزشی بی ثمر خواهد بود
نوع دیگری از رژیم غذایی نیز توصیه می شود و كارایی روش قبلی را ندارد ولی راحت تر است و زیان چندانی هم ندارد
از صبح كه شروع به خوردن صبحانه  می كنید هیچ تعغییری در حجم غذای خود ندهید و مانند قبل صبحانه میان وعده و ناهار خود را مانند همیشه  میل فرمایید ولی بعد از ساعت ?? یا ?? دیگر چیزی نخورید البته خوردن میوه هایی كه در آنها مواد قندی وجود ندارد مانند سیب خیارپرتقال نارنگی و غیره ایرادی ندارد
به یاد داشته باشید كه نباید جبران اینكه شب چیزی نمی خورید را در وعده های دیگر بگنجانید حجم وعده های دیگر شما به هیچ وجه نباید تعغییر كند
این روش هم مانند روش قبل بدون ورزش ثمری نخواهد داشت و در ضمن روش قبل از دقت بسیار بالاتری برخوردار است .

گالری تصاویر