تبلیغات
空手道 گنابادرزم 空手道 - تغذیه ورزشکاران کسب درآمد پاپ آپ مطالب جالب و خواندنی
Gonabadrazm

تغذیه ورزشکاران

نویسنده: رئیس انجمن دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 08:32 نظرات
ﻭﺭﺯﺷﮑﺎﺭﺍﻥ10نکتهﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ !
۱ ‏) ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺭﺍ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﻨﯿﺪ ‏( ﺷﺮﻭﻉ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺩﻗﺎﯾﻖ ﺭﻭﺯ ‏)
۲ ‏) ۵ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﮕﻨﺠﺎﻧﯿﺪ ‏( ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺣﺘﺴﺎﺏ ﻣﮑﻤﻞ ﻫﺎ ‏) .
۳ ‏) ﺩﺭ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﻓﯿﺒﺮ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ ‏( ﺳﺎﻻﺩ ﻭ ﺳﺒﺰﯼ ﻭ ..... ‏) ﺑﻌﻠﺖ ﺧﺎﺻﯿﺖ ﺩﻓﻊ ﭼﺮﺑﯽ .
۴ ‏) ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﮐﺎﻓﯽ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﺁﺏ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ . ‏( ﻫﯿﺪﺭﺍﺗﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﻋﻀﻼﺕ ، ﺭﻓﻊ ﺳﻤﻮﻡ ، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﺯﻥ ‏) ۷۰ % ﻭﺯﻥ ﺑﺪﻥ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
۵ ‏) ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﮐﻨﯿﺪ. ‏( ﺑﻌﻠﺖ ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﻭ ﺷﻮﮎ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺑﺪﻥ ‏) .
۶ ‏) ﻭﻋﺪﻩ ﻗﺒﻞ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻗﺖ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﯿﺪ. ‏( ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺗﺮﺷﺢ ﺍﻧﺴﻮﻟﯿﻦ ﻭ ﺟﺬﺏ ﺑﺎﻻﯼ ﺑﺪﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ‏) .
۷ ‏) ﺩﺭ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺻﺒﺢ ﮐﺮﺑﻮﻫﯿﺪﺭﺍﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ. ‏( ﮐﺮﺑﻮ ﻫﯿﺪﺭﺍﺕ ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ ‏) .
۸ ‏) ﺩﺭ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻣﯿﺎﻥ ﺭﻭﺯ ﭘﺮﻭﺗﺌﯿﻦ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ.
۹ ‏) ﺁﺧﺮﯾﻦ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍ ﭘﺮﻭﺗﺌﯿﻦ ﺧﺎﻟﺺ ﺑﻌﻼﻭﻩ ﻓﯿﺒﺮ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ. ‏( ﻣﺜﻼً ﻣﺎﻫﯽ ﺗﻦ + ﮐﺎﻫﻮ ‏)
۱۰ ‏) ﻏﺬﺍﯼ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺭﺯﺵ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺭﺍ ﺣﺘﯽ ﯾﮑﺒﺎﺭ ﻫﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﻧﮑﻨﯿﺪ ‏( ﺳﺲ ﻣﺎﯾﻮﻧﺰ ، ﭼﯿﭙﺲ ، ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ ، ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﻭ .... ‏)

گالری تصاویر