تبلیغات
空手道 گنابادرزم 空手道 - ماكی وارا کسب درآمد پاپ آپ مطالب جالب و خواندنی
Gonabadrazm

ماكی وارا

نویسنده: رئیس انجمن شنبه 18 دی 1395 ساعت 12:42 نظرات
ماكی وارا

انواع ماكی وارا:

 مرسوم ترین آن تاچی ماكی وارا ((makiwara tachi یا ماكی وارای ایستاده نام دارد و اج ماكی وارا ( (age makiwara   كه از سقف آویزان می شود.

 تاچی ماكی وارا بر دو نوع است:

یكی كه بر روی ((pad انجام می شود و ضربه از جلو وارد می گردد و دیگری، دورانی و زاویه دار به طوری كه تیغه های دست (شوتو) بر روی این بخش از صفحه ضربه وارد می كنند. می توان بالای ماكی وارا را با طناب بست وبا یك تكه چوب روی آن ضربه زد تا سطح آن صاف شود. ازآنجایی كه تاچی ماكی وارا با پد ( (pad رایج ترین شكل ماكی وارا است كه به آسانی هم آموزش داده می شود موضوع عمده مقاله ما هم همین امر خواهد بود.

 ابعاد ماكی وارا:

ماكی وارا شامل صفحه مستقیمی است كه سطح آن در بالا قرار دارد.طول صفحه 7 تا8 فوت می باشد كه به صورت مورب برش خورده و قسمت بالای آن دارای ضخامتی برابر نیم اینچ می باشد. در قدیم،سطحی كه بر آن ضربه وارد می شد،متشكل از حصیر بود كه طنابی به آرامی اطراف آن پیچیده شده بود ولی امروزه به جای حصیرازلاستیك یا چرم استفاده می شود.

در پایه انتهای صفحه ، دو بخش موازی عمودی 2 در 4 به طول صفحه وجود داردكه به سمت بوده و به عنوان سطح ضربه زنی شناخته می شود. برای نصب ، مكانی را انتخاب كنید كه تحت تا ثیر شرایط جوی نباشد. اطمینان حاصل كنید، زمینی كه قرار است تمرینات با ماكی وارا را انجام دهید،صاف ویكدست باشد.

 نصب ماكی وارا:

حفرهای به عمق 3 تا 4 فوت وبه پهنایی حفر كنید. سنگ های ته حفره را جمع كنید و پایه ی صفحه را درون حفره بگذارید، به طوری كه وسط صفحه ضربه زنی در سطح شبكه خورشیدی باشد. بقیه حفره را با گل ولای پر كنید.

قسمت بالای صفحه:

  بالای صفحه (قسمت ضربه زنی ) ،باید بدون نیازبه وارد شدن فشار زیاد 5 تا 6 اینچ حركت كند. دلائل استفاده از ماكی وارا نشان دهنده این است كه ضربه زدن به چیزی شبیه به چیست .

پس همانا دلیل اصلی تقویت مچ دست ها، مفصل ها ونیز ماهیچه ها، لیگامن ها و فكر می باشد.

 فوائد ماكی وارا:

ماكی وارا بر عكس كیسه بوكس از سخت شدن ضربات جلوگیری می نماید. ماكی وارا باعث  افزایش سرعت وفعالیت های فكری می شود. ماكی وارا باعث تقویت روح نیز می شود. زیرا مدام انگیزه ادامه كار در انسان را افزایش می دهد. ماكی وارا باعث انجام فنون قدرتی شده و موجب افزایش قدرت بدن می گردد.

 ضربات مطمئن و ایمن:

ضربه دست را طوری بر ماكی وارا وارد نمایید كه فقط دو نقطه سیكن با آن برخورد داشته باشد. بهتر است در ابتدا ضربات را نیمه قدرتی بزنید وبه مرور زمان و پس از هفته ها وماه ها تمرین بر قدرت آن بیا فزایید. تمرین با ماكی وارا وپیشر فت در آن سال ها به طول می انجامید پس لازم است در این خصوص عجله ای در كار نباشد. نكته ای كه بایستی مورد توجه قرار گیرد ، انعطاف پذیری پایه ماكی وارا می باشد. اگر پوست خود را با واد طبی سفت كنید به پیشگیری از آسیب ها كمك خواهید كرد. نكته بعدی این كه،در انتهای ضربه دست خود را قفل نكنید. پای عقب را به محض زدن ضربه قفل كرده وهم زمان ماهیچه های بدن را منقبض نمایید. سعی نمایید،از فنون مختلف برای ضربه زدن به ماكی وارا استفاده كنید.

هدف از تمرین با ماكی وارا، آماده سازی دست ها و بدن می باشد به طوری كه فنون قوی تر و موثر تر اجرا گردد. همچنین بعد از كلاس هم سعی نمایید تمرین كنید تا آموزش شما تكمیل گردد. بعضی افراد به غلط عقیده دارند كه هدف اولیه از زدن ضربه به ماكی وارا ایجاد پینه بر روی سیكن است. هنگام زدن ضربه بدن را منقبض و منبسط كنید و عمل تخلیه هوا از ریه را به خوبی انجام دهید.

گالری تصاویر