تبلیغات
空手道 گنابادرزم 空手道 - روشهای قوی ساختن عضلات شكم
Gonabadrazm

روشهای قوی ساختن عضلات شكم

نویسنده: رئیس انجمن دوشنبه 10 اردیبهشت 1386 ساعت 06:04 نظرات

قوی ساختن عضلات شكم
ناحیه شكم بدون شك یكی از مهمترین نقاط بدن، بویژه برای هنرجویا ن‏رزمی كار می ‏باشد، تنا سب شكم در انعطاف، سرعت وجابجایی در حركات‏مختلف بویژه در مانورهای ضربات مشت و لگد خیلی مهم می ‏باشد.
 بهترین و مؤثرترین تمرینات برای عضلات شكم
1- دراز و نشست معمولی، كه بی شك تمامی رزمی كاران با آن آشنا هستند.
2- دراز ونشست با حركت دادن بالاتنه بطرف چپ و راست.
3- دراز ونشست بر روی نیمكت، برروی نیمكت به كمر بخوابید بطوریكه‏پاهای شما خارج از نیمكت باشد سپس با جمع كردن پاها بسمت شكم‏تمرین را انجام دهید.
4- دراز ونشست بر روی تخته شیب دار روی تخته شیب دار بخوابید سپس دستهایتان را برروی سینه قرار دهید وتمرین را انجام دهید.
5- میله بارفیكس را بگیرید سپس پاهای خودتان را بطرف بالا بصورت افقی‏جمع كنید این عمل را 10 الی 20 مرتبه تكرار كنید.
6- میله بارفیكس را بگیرید سپس پاهای خود را به سمت بالا به صورت‏شكسته جمع كنید.
عالی‏ترین ومفیدترین تمرین برای تمام قسمت‏های شكم یعنی‏ماهیچه‏های بالای شكم، پایین شكم وكنارههای شكم به این صورت است:
اولاً: طناب نخی آماده كنید سپس طناب را از وسط ببرید تا دو طناب داشته‏باشید بعد سر هر دو طناب را به بالای ستون بطرف سقف ببندید. دو سردیگر طناب را جداگانه بصورت حلقه درآورید حلقه‏ها را طوری درست كنیدتا بتوانید پاهای خود را درون آنها بگذارید.
دوماً: از ستون بالا رفته وپاهای خود را درون حلقه‏ها بگذارید طوریكه سرشما پایین وپاهایتان در قسمت بالا قرار بگیرد برای شروع تمرین سر وبالاتنه‏خود را بسمت بالا بكشید ودوباره به حالت قبل بازگردید با بالا وپایین آمدن‏تمرین را انجام دهید. این تمرین كمی سخت وطاقت فرساست اما صددرصد با مرور زمان به آن عادت خواهید كرد. اگر این تمرین برای شما آسان‏وعادی شد می‏توانید از یك دمبل سنگین استفاده كنید، یعنی دمبل را با دودست خود بگیرید ودر موقع بالا رفتن اجرای تمرین دمبل را محكم به‏شكم خود بزنید.

گالری تصاویر